Categorieën bekijken

Hoe kan ik me goed voorbereiden op een adviesgesprek?

< 1 min leestijd

Het is belangrijk dat wij beschikken over alle informatie en documentatie die van invloed is of kan zijn op het advies. Zeker bij doorstromers die hun hypotheek willen meenemen is dit veel informatie.

Na het telefonische intakegesprek stellen wij een lijst met aan te leveren stukken samen, afgestemd op de verkregen informatie tijdens ons intakegesprek.

Het aanleveren van een compleet dossier is erg belangrijk. Wij willen je goed van dienst zijn. En efficiënt. Ontbrekende of foutieve, verouderde informatie kan leiden tot onnodig herstelwerk of fouten in de uitkomsten. Dit moeten we voorkomen.

Hieronder lees je een aantal tips over hoe je je (alvast) kunt voorbereiden.

  1. Lees goed onze instructies met betrekking tot de documenten en informatie die we opvragen (zie uitleg per onderwerp)
  2. Download model-formulieren van onze downloadpagina
  3. Verzamel actuele (digitale) documenten over:
    1. Je persoon
    2. Je huidige inkomen
    3. Je toekomstige inkomen
    4. Je lopende hypotheek
    5. Je bankgegevens (betaalrekeningen en spaarrekeningen)
    6. Je leningen / schulden en financiële verplichtingen
    7. Je verzekeringen

We hebben uitgebreide toelichtingen geschreven over de vormvereisten van de opgevraagde documenten. Lees deze toelichtingen graag goed. Dossiervorming is erg belangrijk.

Je kunt de verzamelde gegevens uploaden in de digitale klantomgeving die we ter beschikking stellen na het intakegesprek.