Wij vragen voordat wij een adviesgesprek hebben altijd veel gegevens op. In ons telefonisch intakegesprek stellen we veel vragen, zodat we de juiste documenten kunnen opvragen. Na ontvangst van deze gegevens worden deze gecontroleerd en verwerkt ter voorbereiding op het adviesgesprek.
Het voordeel hiervan is dat er in het eerste gesprek met de adviseur vrijwel altijd direct de inhoud kan worden opgezocht. Hiermee wordt tijdswinst behaald, hetgeen zeer welkom kan zijn wanneer er snel moet worden besloten en gehandeld.
Om ons werk goed te kunnen doen verwachten wij dat wij tijdig beschikken over de gevraagde gegevens.
Het eerste gesprek met een adviseur van ons zien wij als oriëntatiegesprek en wij brengen hier geen kosten voor in rekening. Na het gesprek zal de adviseur een samenvatting en/of een berekening maken en daarbij ook aangeven wat de kosten bedragen van onze dienstverlening wanneer wij de bemiddeling verzorgen.
De vragen die wij stellen in ons contactformulier stellen ons in staat om voordat wij bellen alvast informatie te verzamelen en een dossier aan te leggen. Dit scheelt veel tijd tijdens het intakegesprek!
Hieronder ons stappenplan voor een adviesgesprek:
Omschrijving | Wie |
Contactverzoek via ingevuld contactformulier op onze site | Jij |
Contactgegevens verwerken in onze administratie | Wij |
Ontvangstbevestiging adviesverzoek verstrekken per mail | Wij |
Basis-Informatie en documentatie verzamelen o.b.v. gegevens contactformulier | Wij |
Contact leggen voor inplannen intake- / inventarisatiegesprek | Wij |
Intakegesprek houden | Beiden |
Adviesgesprek inplannen en afspraken maken over aanleveren stukken | Beiden |
Persoonlijke stukkenlijst aanmaken o.b.v. intakegesprek | Wij |
Uitnodiging voor “Mijn Kluis” versturen | Wij |
Alle gevraagde stukken verzamelen en uploaden | Jij |
Ontvangen stukken controleren en verwerken in administratie / software | Wij |
Communicatie over ontbrekende en/of foutieve stukken | Wij |
Adviesgespek houden | Beiden |
Hoe bereiden wij ons voor?
Afhankelijk van welke gegevens wij tot onze beschikking hebben doen wij vooronderzoek. De onderstaande gegevens kunnen dan door ons worden onderzocht / voorbereid:
- Kadastrale gegevens huidige woning
- Kadastrale gegevens huidige hypotheek
- WOZ-waarde huidige woning
- Energielabel huidige woning
- Kadastrale gegevens nieuwe woning
- WOZ-waarde nieuwe woning
- Energielabel nieuwe woning
- Prijslijst nieuwe woning
- KvK-gegevens van een ondernemer / onderneming
Het voordeel hiervan is dat we in het adviesgesprek snel concreet kunnen worden en dat bepaalde gegevens niet pas op dat moment hoeven te worden opgezocht. Hierdoor verlopen onze adviesgesprekken veel soepeler en is er meer tijd voor het maken van verschillende berekeningen en het beantwoorden van alle vragen.