Categorieën bekijken

Welke informatie en documentatie moet ik aanleveren?

1 min leestijd

Iedere persoonlijke situatie is anders. Daarom houden we altijd een intakegesprek voorafgaande aan een adviesgesprek. Zodat we de juiste stukken opvragen. Niet teveel en niet te weinig.

Het is belangrijk dat we alles dat wij opvragen ook ontvangen. Een ontbrekend document dat niet wordt aangeleverd en niet wordt betrokken in het adviestraject kan grote gevolgen hebben. Daarom gaan wij pas aan de slag met advisering nadat we alle gevraagde stukken hebben ontvangen.

Geldverstrekkers hebben strenge eisen met betrekking tot de kwaliteit en actualiteit van documenten. Vormvereisten.

Als een document niet volledig voldoet, wordt het niet beoordeeld, maar direct afgekeurd (afgewezen). Dit leidt tot vertraging in het proces. Wij zijn bekend met de voorwaarden die de geldverstrekkers stellen aan de aan te leveren informatie bij de bemiddeling van een hypotheek. Deze normen hanteren wij daarom ook.

Wij hebben ervoor gekozen om streng te zijn voor onze relaties op het gebied van het juist, tijdig en volledig aanleveren van informatie. De reden hiervoor is dat wij efficiënt willen werken en voorkombare situaties van herstelwerk willen voorkomen. Daar heeft niemand belang bij.

Daarnaast: Wanneer je, ook in de oriëntatiefase al, bekend raakt met wat je moet aanleveren, dan weet je precies wat er (opnieuw) van je verwacht wordt als het moment is aangebroken dat je de financiering van je nieuwe woning moet regelen. Dan is er vrijwel altijd veel tijdsdruk. Alles dat we zonder tijdsdruk al goed kunnen controleren en in je klantdossier kunnen opnemen scheelt in zo’n situatie enorm.

We adviseren je om zorgvuldig de instructies die we geven met betrekking tot de gevraagde informatie door te nemen.