Categorieën bekijken

Identificatiegegevens

1 min leestijd

Op deze pagina geven we uitleg op welke wijze je je identificatiegegevens moet aantonen. We adviseren je om deze uitleg goed te lezen, zodat we direct beschikken over de juiste documenten, die voldoen aan de eisen van de geldverstrekkers. Dit voorkomt vertraging in het verdere proces.

Waarom identificeren? 

Wij moeten iedere nieuwe klantrelatie vanwege wettelijke voorschriften identificeren.

Wanneer identificeren?

Wij verzoeken al onze nieuwe (mogelijke) relaties zich voorafgaande aan onze dienstverlening te identificeren.

Hoe identificeren? 

Dit kan op verschillende manieren.

  1. Bij ons op kantoor, persoonlijk
  2. Via de webcam, tijdens het adviesgesprek
  3. Via een geautomatiseerd proces

Welke legitimatiebewijzen zijn toegestaan? 

  • Nederlands paspoort
  • Nederlands identiteitsbewijs
  • Paspoort van ander land
  • Identiteitsbewijs van ander EU-land

Welk document is (onder andere) niet toegestaan? 

  • Rijbewijs
  • Verlopen identiteitsbewijs

Wat aanleveren? 

We ontvangen graag altijd de voor- en achterkant van de kaart waarop de persoonsgegevens staan. Deze 2 scans / pagina’s graag samenvoegen tot 1 document. Op beide kanten staat informatie die relevant is voor het vaststellen van de persoon.

Hoe lang moet een identiteitsbewijs nog geldig zijn?

In principe moet het document op de dag van identificatie geldig zijn. We adviseren wel om het bewijs te verlengen als de geldigheid nog beperkt is, bijvoorbeeld nog slechts 3 maanden. Als er een bemiddelingstraject volgt, dan moet je op dat moment beschikken over een geldig identiteitsbewijs.

Hoe zit het met het BSN (burgerservicenummer)? 

Wij mogen een BSN pas verwerken als er wordt bemiddeld. Wij verzoeken daarom voorgaande hieraan een identiteitsbewijs aan te leveren waar de BSN niet zichtbaar op is. Wanneer er een stuk wordt aangeleverd met BSN gaan wij er vanuit dat wij toestemming hebben gekregen om deze te mogen verwerken.